rafiki, tam jest 70 odkad pamiętam. Enriquez, może jechales szybciej, a może bez pasów albo z komorka przy uchu. Tak czy inaczej juz niedługo powinno cos przyjść poczta ...
Skoda Rapid Spaceback - zakup
Zwiń
X
-
Skoda Rapid Spaceback - zakup
Dziś właśnie zostałem obarczony przez teścia pomocą przy zakupie nowego samochodu.
Do wyboru było kilka różnych aut ale na placu boju zostały 2 do wyboru.
Opel Corsa 1.2 16v 85KM lub - co mnie dużo bardziej interesuje - Skoda Rapid. Będąc w salonie sprzedawca niespodziewanie zaprezentował mi wersję o której nie miałem pojęcia - Spaceback.
Czy ktoś z Was miał do czynienia z tym samochodem w tej wersji?
Prosiłbym Was również o poradę przy zakupie.
Teść jak to starsza osoba celuje w najprostszy silnik 1.2 TSI (nie wiem czy dobrze kojarzę, ale to 3cyl i 70KM)
Jak te silniki zniosą jazdę starszego człowieka tj. na niskich obrotach?
Czego się spodziewać po tym aucie, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
I najważniejsze, ktoś z Was ma możliwość pomocy w zakupie w dobrej cenie tego samochodu? :diabelski_usmiechFreshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
-
-
klekocix, sprecyzuj kwestę silnika, bo 1.2TSI najsłabszy ma 4 cylindry i 85KM, natomiast 1.2MPI :evil: ma 3 garki i 75KM. te ulubione obroty teścia to ile dokładnie, 1200rpm :?: jak będzie kulał auto na 2-3000rpm będzie w końcu to wyścigówka :diabelski_usmiech
btw, taki czerwony ze szklanym dachem ma być jedwabisty :wink:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065klekocix, sprecyzuj kwestę silnika, bo 1.2TSI najsłabszy ma 4 cylindry i 85KM, natomiast 1.2MPI :evil: ma 3 garki i 75KM. te ulubione obroty teścia to ile dokładnie, 1200rpm :?: jak będzie kulał auto na 2-3000rpm będzie w końcu to wyścigówka :diabelski_usmiech
btw, taki czerwony ze szklanym dachem ma być jedwabisty :wink:
Ma to być najprostsze silnikowo auto z 1.2 3cylindry 75KM (podobno dobrze przyjmujące gaz, w porównaniu do TSI).
Wyposażenie to standard + radio i klima manualna + lakier metalik i tyle.
Kwotę jakiej teść nie chce przekroczyć to 45tyś zł, wiem - nie dużo ale jemu nie trzeba innych.
(w ciągu 13 lat posiadania Polo Classic przejechał 77tyś bodajże).
Jeśli chodzi o jego jazdę to zwykle zmienia biegi przy 2.500-2.800 obr a w tej chwili ma Polo (jak wyżej wspominałem) 1.4 16v APE/AUA, w którym 2 razy już zmieniał silnik z powodu "wady fabrycznej" w postaci zacierającego się wałka w głowicy, tłoki zderzają się z zaworami a dalej nie trudno sobie wyobrazić
:diabelski_usmiechFreshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
Pytanie tylko jak z kulturą pracy tego 3-cylingdowego silnika pod maską Rapida?Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
Generalnie- jeżeli będą nowe- to zniosą jazdę na niskich obrotach bez jakichś większych problemów, później- jeżeli odpukać coś zacznie się gnoić- można przeswapować na ten sam silnik i jeździć dalej. Jednak coś obiło mi się o uszy, że ten 1.2 HTP/MPI nie znosi za dobrze gazu, ale nie wnikałem w temat bardziej bo skończyło się na 1.4mpi + lpg w roomsterze, bo akurat na taki udało się uzgodnić najbardziej korzystną cenę.
Ale jeździłem tym htp w roomsterze- dynamika na trasie jest symboliczna- ale czego by się tu spodziewać po 70KM. Ale silnik ma niesamowicie przyjemną charakterystykę do miasta- peak momentu obrotowego katalogowo oscyluje w granicach 4 tysięcy obrotów na minutę- ale ze względu na niską masę i to, że to jest trójcylindrowa konstrukcja- ma się wrażenie że silnik "płynie" po obrotach- inaczej tego nie nazwę, trzeba się wybrać na jazdę testową- bo każdy może inaczej odczuwać jazdę i to, co dla jednej osoby jest przyjemne, dla drugiego może być nie do przetrawienia. Ale subiektywnie mam wrażenie, że przyspieszenie jest bardziej harmonijne aniżeli w przypadku "słabiutkich" czterocylindrowców.
To moje dwa grosze w tym temacie.
PS. Co do kultury pracy- nigdy nie rozumiałem tego określenia- z zewnątrz? Z zewnątrz brzmi porównywalnie do Daewoo Lodówy, jak i do BMW 1-er z trójcylindrowym 1.5- to już jest magia marki, że jedno w ocenie internautów wydaje onomatopeję obciachu, a drugi dźwięk prestiżu- a tak naprawdę brzmią troszkę porównywalnie do V/R6. :diabelski_usmiechIm bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
-
Tego Opla Corse to bym sobie podarowal.
Corsa vs Rapid - lepszy chyba juz Rapid, choc...
...za 45.000 zl moze warto popatrzec co oferuja inni producenci?
A jesli juz Rapid, to nie lepszy jednak liftback? Nie dosc ze tak samo praktyczny to imho ladniejszy.
Za to hatchback ma fajna reklame z dobra muzyka... ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108Tego Opla Corse to bym sobie podarowal.
Corsa vs Rapid - lepszy chyba juz Rapid, choc...
...za 45.000 zl moze warto popatrzec co oferuja inni producenci?
A jesli juz Rapid, to nie lepszy jednak liftback? Nie dosc ze tak samo praktyczny to imho ladniejszy.
W temacie wyglądu Rapida jemu podoba się Spaceback, tym bardziej staram się go przekonać na ten konkretny typ nadwozia gdyż teść to człowiek coraz starszy i coraz bardziej "męczy" się w Polo Classic tym, że tu gdzie kończy się tylna szyba nie kończy się całe auto.
Natomiast myślisz, że w kwocie 45tyś zł można znaleźć ciekawsze auto niż Rapid?Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sdssFabia 1.2 TSI +DSG?. Punto i jeszcze zostanie na wakacje. Rapid to będzie kompletna bida wersja. Może coś mniejszego , ale z dodatkami, grzane zydle itp.
W tej chwili konfiguracja jest taka:
- Skoda Rapid Spaceback Active
- 1.2 MPI 75KM
- skrzynia 5 biegów manualna
- kolor Beż Cappuccino Metalizowany (1800zł)
Wyposażenie dodatkowe:
- Zapasowe stalowe koło pełnowymiarowe, podnośnik, klucz, bez zestawu naprawczego (300zł)
- Pakiet komfort: klimatyzacja Climatic, radio Blues 1DIN CD/MP3 (1600zł)
Wyposażenie standardowe:
Bezpieczeństwo, funkcjonalność, komfort:
- wycieraczki AERO szyby przedniej z regulacją szybkości pracy
- wycieraczka AERO szyby tylnej ze stałą częstotliwością pracy
- trzy zagłówki z tyłu z regulacją wysokości (środkowy zagłówek z jednym stopniem regulacji)
- trzy trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z tyłu
- ręcznie ustawiane lusterka zewnętrzne
- przyciemniane szyby
- przednie zagłówki z regulacją wysokości
- przednie reflektory z funkcją świateł do jazdy dziennej
- poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy oraz pasażera z przodu z funkcją dezaktywacji
- osłona przeciwsłoneczna po stronie pasażera z lusterkiem bez paska
- lampka ostrzegawcza niezapiętych pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu
- kurtyny powietrzne
- kieszenie drzwi tylnych - z miejscem na 0,5-litrową butelkę
- instalacja radiowa pod radio fabryczne (antena dachowa, antena w oknie, ramka z kieszonką w miejscu na radio, 4 głośniki z przodu)
- fotel kierowcy regulowany na wysokość
- ESP z ABS, MSR, ASR, EDS i HBA
- elektrycznie sterowane szyby z przodu
- centralny zamek (2 nieskładane kluczyki)
- asymetrycznie dzielone oparcie tylnej kanapy (60:40)
- ACS - system pokolizyjny
- trzypunktowe pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z napinaczami, regulowane na wysokość
- uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy tylnej
- światła przeciwmgłowe z tyłu
- trzecie światło stopy z tyłu
- podgrzewana tylna szyba
- sygnał dźwiękowy niezgaszonych świateł
- skrobaczka do szyb (w pokrywie wlewu paliwa)
- lampka na podsufitce na środku
- podświetlenie bagażnika (1 lampka)
- cztery głośniki z przodu
- jednotonowy sygnał dźwiękowy
Nadwozie:
- zderzaki w kolorze nadwozia
- stalowe obręcze kół 6Jx15" z osłonami DAKARA (4 szt.)
- opony 185/60 R15 84H
- klamki drzwi oraz lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym
- chromowana ramka wokół grilla
- zestaw naprawczy kół
Wnętrze:
-cztery składane uchwyty w podsufitce (tylne z haczykiem)
- kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy
- uchwyt na kwity parkingowe
- regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy
- kieszenie w panelach drzwi przednich - z miejscem na 1,5-litrową butelkę
- półka nad częścią bagażową
- wnętrze ACTIVE czarne/szare
- deska rozdzielcza czarna/czarno-szara
- klamki wewnętrzne - w kolorze czarnym
- panel instrumentów Active
Zdaję sobie oczywiście sprawę, że część wypisanego powyżej wyposażenia to zwykły bełkot marketingowy aby tylko punktów było więcej i wyglądało "na bogato".
Teść jednak przymierzał się również do Fabii i po minucie siedzenia w niej powiedział, że dla niego jest za mała. Do tego podobno zwykła Fabia nie ma wbudowanych głośników ani pociągniętych przewodów do radia. Życzą sobie za to 500zł. Natomiast tej opcji nie można zamówić bez samego radia w kwicie 900zł. Porażka.
W temacie Punto - teść brata ma, nawet jakąś bogatszą wersję. W okresie gwarancji 4 razy auto jechało do ASO na lawecie z powodu różnych usterek elektronicznych, za każdym razem inna...Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
klekocix, jeśli ma to byc auto dla starszej osoby, która używa auta do przemieszczania się na krótkich - miejskich - dystansach i tylko od czasu do czasu wyjeżdża gdzieś dalej, a dodatkowo nie jest maniakiem motoryzacji, nie wymaga od auta jakiś wodotrysków, to Rapid w przedstawionej powyżej konfiguracji spełni z nawiazką pokładane w takim samochodzie nadzieje.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Żadna Dacia nie przypadła mu do gustu? Takie Sandero z 1.2 16v powinno być nieco żwawsze (?) i pewnie tańsze. Ja strasznie żałuje, że w DE mają sporo droższe AC.
Myślę, że warto pomyśleć nad autem z czujkami cofania gdyż jak sam napisałeś:
Zamieszczone przez klekocixteść to człowiek coraz starszy i coraz bardziej "męczy" się w Polo Classic tym, że tu gdzie kończy się tylna szyba nie kończy się całe auto.
Komentarz
-
-
Chevrolet zaczal wyprzedaz wczoraj.
Chevrolet Cruze hatchback z klima kosztuje 45k zlotych, ja majac do wyboru jego i Rapida - wybralbym Cruze'a. Stanialy tez Aveo.
ps. Fiata Punto bym sobie tez podarowal.
ps.2 a jak Dacia to tylko Duster z klimatyzacja - wsiada sie wygodniej - wyzej - wiec dla starszego pana to lepsze niz wyczolgiwanie sie ze zwyklych samochodow pewnie troche. Tylko ze na ulicach bedzie pogarda - ze Dacia... :-(
ps.3 przed salonem w Sopocie stoi Rapid hatchback w koszmarnym lakierze a la marchewka brudna - wyglada BEZNADZIEJNIE - jak stary rupiec. W salonie w Gdansku stoi z kolei bialy z czarnym dachem i wyglada fajnie. Wiec tutaj tez duzo lakier daje...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sdssJeździłem chwile poprzednim Sandero i auto z poprzedniej epoki.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez sdssJeździłem chwile poprzednim Sandero i auto z poprzedniej epoki.
Komentarz
-
Komentarz